keskiviikko 19. elokuuta 2009

hyväntekeväisyyttä.

Pari päivää sitten eräs ekologisesti ja eettisesti valveutunut ystäväni esitteli minulle uutta kalenteriaan, jonka hän oli ostanut Tiimarista. Hän kertoi, että ostaessaan tämän tyylikkään kalenterin hän on samalla tukenut hyväntekeväisyyttä ja mainitsi vielä loppuun, että sen on suunnitellut Stella McCartney. Hän oli juuri esittänyt minulle kaksi hyvää syytä juosta Tiimariin ja ostaa uusi kalenteri.


Stella McCartney on yksi lempisuunnittelijoistani, jonka tuotteita ostaisin, jos minulla olisi paljon enemmän rahaa käytettävissäni. Ihailen Stellan suunnittelufilosofiaa, jonka mukaan hän ei käytä aitoa nahkaa tai turkista materiaalina mallistoissaan eikä hänen merkkinsä kosmetiikkatuotteita testata eläimillä. Lisäksi hän suosii luonnonmukaisia valmistusmenetelmiä ja käyttääkin paljon orgaanisia kangasmateriaaleja vaatteissaan.

Uusi kalenterini jatkaa samoilla linjoilla: kangaspäällysteinen kansi tuo mieleen Stellan ekologiset arvot ja printti ottaa kantaa ympäristötilaan. Whatevet It Takes-kampanjaan on suunnitellut tuotteita myös Heidi Klum, mutta henkilökohtaisesti en sen suuremmin innostunut vaaleanpunaisen ja turkoosin sekoituksesta edes muistivihkoissa.

Kalenterien takana on belgialainen Lannoo Graphics, joka on sitoutunut lahjoittamaan osan kampanjan tuotoista 21st Century Leaders-hyväntekeväisyysjärjestölle, joka puolestaan suuntaa varat lasten- ja ympäristönsuojeluun, sekä taisteluun köyhyyttä vastaan.

Hienoa, eikö?

Ei kommentteja: